Maciej Dutko, Copywriting internetowy. Recenzja.

Kreatywne pisanie w pigułce

Oszałamiająca popularność Internetu sprawia, że słowo pisane nie odchodzi do lamusa.  Wręcz przeciwnie – jego wartość rośnie. Internet komunikuje się ze swoim odbiorcą najskuteczniej za pomocą języka, więc i słowo musiało się dobrze poczuć na salonach świata medialnego. Język wciąż ma ogromną moc. Dzisiaj doskonale zdają sobie z tego sprawę nie tylko bibliofile, pisarze, poeci, ale także … twórcy reklam i marketingowcy.

Obecnie reklama w Internecie stanowi jedną z najskuteczniejszych podstaw promocji. Natomiast copywriting internetowy to najbardziej aktualny fach – zgodny z duchem XXI wieku. Nic więc dziwnego, że o technikach promocyjnych pisze się wiele – nieustannie powstają opasłe „biblie” skutecznej reklamy, poradniki „jak pisać?”, „jak przekonywać?”, „jak zarobić mnóstwo pieniędzy dzięki efektywnej reklamie?”. Kto wsiąknął w rynek reklamodawców, wie jednak, że czas to pieniądz i dobra reklama w czasie przeciągać się nie może. Co za tym idzie, także najlepsze poradniki nie powinny go pochłaniać.

Ta książeczka jest dla tych właśnie, co się spieszą, a jednocześnie chcą wiedzieć, z czego powinien się składać warsztat internetowego copywritera. Maciej Dutko – człowiek z branży – postanowił wytłuścić najważniejsze zasady copywritingu na zaledwie stu stronach niewielkiego formatu. Całość ujął w bardzo wygodną formę tzw. FAQ – czyli odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące tej tematyki.

I tak, autor opowiada nam kompaktowo, jasno i sprawnie o copywriterskiej empatii, o dobrym pierwszym wrażeniu, o najpopularniejszych błędach twórców ofert, o zasadach skutecznych opisów i innych, interesujących copywritera kwestiach. Nie unika pytań „jak?” („jak zbudować skuteczny lead?”), stanowczo określa co warto, a czego nie warto („czy można spoufalać się z klientem?”, „co odstrasza, co zachęca?”), treściwie i zwięźle wyjaśnia podstawowe pojęcia związane z tematyką.  Całość można wchłonąć bez bólu. Nie trudno zauważyć, że „katechizm” ten (nie biblia) pisany jest ręką sprawnego copywritera – zrozumiale, z przykładami i skutecznie. Lektura bowiem przynosi funkcjonalne, praktyczne wskazówki, a daleka jest od topornej, rozmywającej się w głowie teorii.

Owocnego działania!

Maciej Dutko, Copywriting internetowy, wyd. PWN, Warszawa 2010.

Dorota Jędrzejewska

Informacje Dorota Jędrzejewska
Lubię czasami coś poczytać i coś napisać.

One Response to Maciej Dutko, Copywriting internetowy. Recenzja.

  1. Monika says:

    Forma odpowiedzi na najważniejsze pytania bardzo mi odpowiada. Zaletą tej książki jest z pewnością duża ilość przykładów, które doskonale obrazują omawiane zagadnienia.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: